Katolícke čítanie (276.) – 3.10.2023 – utorok

Hľadaj ozajstnú pravdu

1 – Syn môj, nech ťa nemýlia pekné a duchaplné ľudské reči. ‘Lebo Božie kráľovstvo nespočíva v reči, ale v moci’ (1 Kor 4, 20).

2 – Dávaj pozor na moje slová; ony roznecujú srdce, osvecujú myseľ, vzbudzujú skrúšenosť a prinášajú mnohonásobnú útechu.

3 – Nikdy nečítaj niečo, aby si sa zdal učenejším a múdrejším.

4 – Usiluj sa radšej odumrieť hriešnym náklonnostiam. To ti bude viac osožiť, ako keby si vedel riešiť mnohé ťažké otázky.

5 – Keď akokoľvek mnoho prečítaš a poznáš, vždy sa budeš musieť vracať k jedinému začiatku všetkého. 

6 – Ja učím človeka múdrosti a maličkým dávam jasnejšie poznanie vecí, ako by mohli získať od ľudí.

7 – Komu ja hovorím, bude čoskoro múdry a veľmi sa zdokonalí vo vnútornom živote.

8 – Beda tým, čo len u ľudí chcú uspokojiť svoju zvedavosť, ale málo sa starajú, ako by mohli slúžiť mne!

9 – Príde čas, keď sa zjaví Majster všetkých majstrov, Kristus, aby vypočul, čo sa kto naučil, to je, aby spytoval svedomie každého.

10 – Vtedy ‘poprezerá Jeruzalem s lampášom’ (Sof 1, 12), vtedy vyjde najavo všetko, čo bolo skryté v temnotách, a pery nebudú už koktať nijaké výhovorky.

11 – Ja som ten, čo pokornú dušu za malú chvíľku tak pozdvihne, že lepšie pochopí zmysel večnej pravdy, než mnohý, kto desať rokov študoval na školách.

12 – Ja učím bez hlučných slov, bez mätenia pojmov, nedychtím po uznaní, nevyhľadávam škriepy s protivníkmi.

13 – Ja učím pohŕdať svetom, neceniť si každodenné veci a hľadať večné, vo večných mať zaľúbenie, vyhýbať poctám, znášať pohoršenia, len vo mňa dúfať, okrem mňa nič iné si neželať a nadovšetko mňa vrúcne milovať.

14 – Istý človek, ktorý ma vrúcne miloval, naučil sa chápať božské veci a zvrchovane o nich hovoriť.

15 – Tým, že všetko odpustil, získal viac, než by mohol získať najhlbším bádaním.

16 – Pravda, niektorým hovorím len o všeobecných veciach. Niektorým sa zjavujem v znameniach a podobenstvách a iným odhaľujem svoje tajomstvá v jasnom svetle.

17 – Všetky sväté knihy hovoria síce jednou rečou, ale táto nepočuje každého rovnako. Lebo napokon som to ja, ktorý učí pravde. Ja skúmam srdce a prehliadam myšlienky, podnecujem k činom a každému zjavujem toľko, koľko uznám za vhodné.

Sväté písmo na dnes: Nah 2, Nah 3, Hab 1, Hab 2

Modlitba posvätného ruženca: bolestný

a) ktorý nech osvecuje náš rozum – b) ktorý nech upevňuje našu vôľu – c) ktorý nech posilňuje našu pamäť

  1. Ktorý sa pre nás krvou potil
  2. Ktorý bol pre nás bičovaný
  3. Ktorý bol pre nás tŕním korunovaný
  4. Ktorý pre nás kríž niesol
  5. Ktorý bol pre nás ukrižovaný

Pridaj komentár