Katolícke čítanie (284.) – 11.10.2023 – streda

801) Skôr ako som si dnes ľahla spať, išla som ešte k Pánovi na krátku návštevu279. Môj duch spočinul v ňom – v mojom jedinom Poklade, moje srdce si na chvíľu odpočinulo pri Srdci môjho Ženícha. Dostala som svetlo, ako sa správať v novom prostredí, a vrátila som sa do svojej samoty. Lekár280 ma zahrnul svojou starostlivosťou, vidím okolo seba dobroprajné srdcia.

10.12. [1936]

802) Dnes som vstala skoro a ešte pred svätou omšou som si urobila meditáciu. Svätá omša je tu o šiestej hodine. Po svätom prijímaní môj duch spočinul v Pánovi – v jedinom predmete mojej lásky. Cítila som sa pohltená jeho všemohúcnosťou. Keď som prišla do svojej samoty, prišlo mi zle a musela som si hneď ľahnúť. Sestra281 mi priniesla kvapky, ale po celý deň som sa necítila dobre. Večer som sa snažila vykonať si svätú hodinu, ale nemohla som si ju vykonať. Spájala som sa len s trpiacim Ježišom.

803) Moja samostatná izba je vedľa sály mužov. Nevedela som, že muži sú takí utáraní. Od rána do neskorej noci vedú rozhovory na rôzne témy. Oveľa tichšie je v izbe žien. Utáranosť vždy vyčítajú ženám, ale mala som možnosť presvedčiť sa o opaku. Ťažko sa mi sústreďuje na modlitbu, keď počujem smiech a vtipkovanie. Neprekážajú mi iba vtedy, keď ma celkom zahrnie Božia milosť, lebo vtedy neviem, čo sa okolo mňa deje.

804) Ježišu môj, ako málo tí ľudia hovoria o tebe. O všetkom, len nie o tebe, Ježišu. A ak málo hovoria, tak určite ani nemyslia. Zaujíma ich celý svet, ale o tebe, Stvoriteľ, mlčia. Smutno mi je, Ježišu, keď vidím takú veľkú ľahostajnosť a nevďačnosť stvorení. Ó, môj Ježišu, túžim ťa milovať za nich a svojou láskou ti dávať zadosťučinenie.

805) Nepoškvrnené počatie Panny Márie

Už od rána som cítila blízkosť najsvätejšej Matky. Počas svätej omše som ju videla takú nádhernú, takú krásnu, že nemám slov, aby som mohla tú krásu aspoň trošku opísať. Bola celá v bielom, prepásaná belasým pásom, plášť mala tiež belasý, na hlave korunu. Z celej postavy vychádzal nepochopiteľný jas. “Som Kráľovná neba a zeme, ale najmä vaša Matka.” Privinula si ma k svojmu srdcu a povedala: “Vždy spolucítim s tebou.” Pocítila som silu jej nepoškvrneného Srdca, ktorá prešla do mojej duše. Teraz rozumiem, prečo som sa dva mesiace pripravovala a tak túžobne očakávala tento sviatok. Oddnes sa budem usilovať o čo najväčšiu čistotu duše, aby sa v nej lúče Božej milosti odrážali v plnej jasnosti. Túžim byť krištáľom, aby som v jeho očiach našla zaľúbenie.

806) + V tento deň som videla istého kňaza, ktorého obklopoval jas vyžarujúci z nej. Táto duša zrejme miluje Nepoškvrnenú.

807) Zvláštna túžba sa zrodila v mojej duši, čudujem sa, že mi neoddelila dušu od tela. Túžim po Bohu, túžim v ňom spočinúť. Chápem, že som v strašnom vyhnanstve. Moja duša zo všetkých síl dychtí po Bohu. Ó, obyvatelia mojej vlasti, spomeňte si na vyhnankyňu – kedy už aj pre mňa spadne závoj?! Hoci vidím a tuším, aký tenučký závoj ma delí od Pána, túžim ho vidieť z tváre do tváre, ale nech sa stane všetko podľa jeho vôle.

11. 12.

808) Dnes som nemohla byť na celej svätej omši. Bola som len na dôležitejších častiach a po prijatí svätého prijímania som hneď odišla do svojej samoty. Náhle ma obklopila Božia prítomnosť a vtedy som kratučkú chvíľu cítila Pánovo umučenie. V tej chvíli som hlbšie poznala dielo milosrdenstva.

809) V noci som sa náhle zobudila a poznala som, že nejaká duša ma prosí o modlitbu, lebo ju veľmi potrebuje. Len krátko, ale z celej duše som prosila Pána o milosť pre ňu.

810) Keď som na druhý deň, už po dvanástej, vošla do sály, videla som zomierajúcu osobu a dozvedela som sa, že agónia sa začala v noci. Keď som si to overila – bolo to vtedy, keď ma niekto prosil o modlitbu. Náhle som počula v duši hlas: – Pomodli sa korunku, ktorú som ťa naučil. Bežala som po ruženec, kľakla som si pri zomierajúcej a začala som sa s celou vrúcnosťou ducha modliť túto korunku. Odrazu zomierajúca otvorila oči a pozrela sa na mňa. Nestihla som sa pomodliť celú korunku a ona už zomrela so zvláštnym pokojom. Vrúcne som prosila Pána, aby splnil prisľúbenie, ktoré mi dal za pomodlenie sa tejto korunky. Pán mi dal poznať, že táto duša dosiahla milosť, ktorú mi prisľúbil. Táto duša bola prvá, ktorá dosiahla Pánovo prisľúbenie. Cítila som, ako moc milosrdenstva napĺňa túto dušu.

Sväté písmo na dnes: 1 Mach 4, 1 Mach 5, 1 Mach 6, 1 Mach 7

Modlitba posvätného ruženca: slávnostný

a) ktorý nech usporadúva myšlienky naše – b) ktorý nech riadi naše slová – c) ktorý nech spravuje naše skutky

  1. Ktorý slávne z mŕtvych vstal
  2. Ktorý slávne vystúpil do neba
  3. Ktorý nám zoslal Ducha Svätého
  4. Ktorý ťa, Panna, vzal do neba
  5. Ktorý ťa, Panna, v nebi korunoval

Vysvetlivky:

279- To znamená na niekoľkominútovú adoráciu Pána Ježiša ukrytého v Najsvätejšej sviatosti.

280- Dr. Adam Silberg.


Pridaj komentár