Katolícke čítanie (277.) – 4.10.2023 – streda

781) Láska nepozná strach, prechádza cez všetky anjelské chóry, ktoré majú stráž pred jeho trónom. Nezľakne sa nikoho, dosahuje Boha a tonie v ňom ako vo svojom jedinom poklade. Cherubín s ohnivým mečom, ktorý stráži raj, nemá nad ňou moc. Ó, čístá láska k Bohu, aká si veľká a neporovnateľná! Ó, keby duše poznali tvoju moc.

782) + Dnes som veľmi slabá, nemôžem si vykonať ani meditáciu v kaplnke, ale musím si ísť ľahnúť. Ó, môj Ježišu, milujem ťa a túžim ťa zvelebovať svojou slabosťou, poddávajúc sa celkom tvojej svätej vôli.

783) + Musím nad sebou veľmi bdieť, zvlášť dnes, lebo sa ma začína zmocňovať nadmerná precitlivelosť voči všetkému. Veci, ktoré by som si ako zdravá vôbec nevšimla, ma dnes dráždia. Ó, môj Ježišu, moja záštita a sila, daj mi milosť, aby som tieto protivenstvá zvládla. Ó, môj Ježišu, premeň ma na seba mocou svojej lásky, aby som bola hodným nástrojom na hlásanie tvojho milosrdenstva.

784) + Ďakujem Bohu za túto chorobu a fyzickú slabosť, lebo mám čas na rozhovor s Pánom Ježišom. Pre mňa je slasťou tráviť dlhé chvíle pri ukrytom Bohu, hodiny mi ubiehajú ako minúty, ani neviem ako. Cítim, že horí vo mne oheň, a nerozumiem inému životu okrem obety, ktorá plynie z čistej lásky.

29. 11. [1936]

785) Panna Mária ma poučila, ako sa mám pripraviť na sviatky narodenia Pána. Dnes som ju videla bez malého Ježiška. Povedala mi: “Dcéra moja, usiluj sa o tichosť a pokoru, aby si Ježiš, ktorý ustavične prebýva v tvojom srdci, mohol oddýchnuť. Adoruj ho vo svojom srdci, nevychádzaj zo svojho vnútra. Vyprosím ti, dcéra moja, milosť takého vnútorného života, aby si, neopúšťajúc svoje vnútro, plnila všetky svoje povinnosti ešte svedomitejšie. Ustavične s ním prebývaj vo svojom srdci. On bude tvojou silou. So stvoreniami udržiavaj kontakt natoľko, nakoľko je to nutné a nakoľko si to tvoje povinnosti vyžadujú. Si milým príbytkom živého Boha,v ktorom on ustavične prebýva s láskou a so zaľúbením. Živá Božia prítomnosť, ktorú živo a výrazne pociťuješ, ťa utvrdí, dcéra moja, v tom, čosom ti povedala. Snaž sa takto si počínať do dňa narodenia Pána a neskôr ti on sám dá poznať, akým spôsobom s ním budeš prebývať a spájať sa.”

30. 11. [1936]

786) Dnes počas vešpier nejaká bolesť prenikla moju dušu. Vidím, že toto dielo po každej stránke presahuje moje sily. Som malým dieťaťom v porovnaní s veľkosťou tejto úlohy a len na výslovný Boží rozkaz pristupujem k jej splneniu. Na druhej strane aj tieto veľké milsoti sa mi stali bremenom a ledva ich vládzem niesť. Vidím nedôveru zo strany predstavených, pochybovanie a z tohto dôvodu podozrievavý postoj voči mne. Ježišu môj, vidím, že aj veľké milosti môžu byť utrpením. Človek však nielen preto môže zakúšať utrpenie, ale aj na znak Božieho pôsobenia. Chápem dobre, že keby Boh sám neposilňoval dušu v týchto rôznych skúškach, sama by to nezvládla. Jej záštitou je sám Boh. Keď som počas vešpier ďalej rozmýšľala o tom, ako je pomiešané utrpenie s milosťou, začula som hlas najsvätejšej Matky. “Pozri, dcéra moja, aj keď som bola povýšená za Matku Boha, predsa sedem mečov bolesti preniklo moje srdce. Nebráň sa, všetko znášaj pokorne, sám Boh ťa bude brániť.”

1.12. [1936]

Jednodňové exercície

787) Dnes počas rannej meditácie mi Pán dal poznať a jasne pochopiť, že jeho želania sa nemenia. Jasne vidím, že nikto ma nemôže oslobodiť od povinnosti plniť poznanú Božiu vôľu. To, že mi chýba zdravie a fyzické sily, nie je dostatočný dôvod, aby som bola oslobodená od tohto diela. Uskutočňuje ho sám Pán, ja mám byť iba nástrojom v jeho rukách. A tak, ó, Pane, hľa, tu som, aby som plnila tvoju vôľu. Rozkazuj mi podľa svojich večných zámerov a zaľúbenia. Daj mi miilosť, aby som ti vždy bola verná.

788) Keď som sa rozprávala s ukrytým Bohom, dal mi poznať a pochopiť, že sa nemám príliš zaoberať ťažkosťami, ktoré ma môžu stretnúť, ani sa ich báť: – Vedz, že ja som s tebou. Ja spôsobujem ťažkosti a ja nad nimi víťazím. Okolnosti, ktoré sú nepriaznivé pre túto vec, môžem v jednom okamihu zmeniť na priaznivé. V dnešnom rozhovore mi Pán veľa vysvetlil, hoci nepíšem všetko.

789) Dávať iným vždy prednosť, za každých okolností, zvlášť na rekreácií. Pokojne počúvať, neprerušovať, hoci by mi desaťkrát rozprávali to isté. Nikdy sa neopýtam na vec, ktorá veľmi priťahuje moju zvedavosť.

790) Predsavzatie: naďalej to isté – spájať sa s milosrdným Kristom. Hlavné predsavzatie: vnútorné ticho, mlčanie.

Sväté písmo na dnes: Hab 3, Sof 1, Sof 2, Sof 3

Modlitba posvätného ruženca: slávnostný

a) ktorý nech usporadúva myšlienky naše – b) ktorý nech riadi naše slová – c) ktorý nech spravuje naše skutky

  1. Ktorý slávne z mŕtvych vstal
  2. Ktorý slávne vystúpil do neba
  3. Ktorý nám zoslal Ducha Svätého
  4. Ktorý ťa, Panna, vzal do neba
  5. Ktorý ťa, Panna, v nebi korunoval

Pridaj komentár