Katolícke čítanie (282.) – 9.10.2023 – pondelok

Kto miluje Ježiša Krista, miluje vľúdnosť (Modlitba)

Ó, blažené putá, ktoré spájate duše s Bohom, pripútajte aj mňa, a pripútajte ma tak pevne, aby som sa už nemohol odlúčiť od lásky môjho Boha! Ježišu môj, milujem ťa. Milujem ťa, poklad a život mojej duše. S tebou sa spájam a tebe sa celý odovzdávam. Nie, môj milovaný Pane, nič nechcem, len aby som ťa nikdy neprestal milovať. Aby si splatil dlh za moje hriechy, videli ťa ako zločinca v putách jeruzalemskými ulicami, dal si sa pribiť na kríž, na ktorom si vytrval až do smrti. Pre zásluhy takých veľkých múk ťa prosím, nedopusť, aby som sa od teba odlúčil.

Nadovšetko ľutujem, že som ťa niekedy zaznával. Zaumienil som si, že s tvojou milosťou radšej umriem, ako by som ťa mal uraziť ťažkým hriechom. Ó, Ježišu môj, tebe sa odovzdávam. Milujem ťa celým srdcom, milujem ťa viac ako seba samého. V minulosti som ťa urážal, ale teraz to ľutujem a chcel by som od bolesti zomrieť. Pritiahni ma celkom k sebe. Zriekam sa všetkých potešení. Teba chcem, a nič viac. Daj, aby som ťa miloval, a potom rob so mnou, čo sa ti páči.

Mária, moja nádej, spoj ma s Ježišom a daj, aby som celý život strávil v úzkom spojení s ním, aby som mohol raz prísť do kráľovstva vyvolených, kde sa už nebudem obávať, že stratím jeho lásku.

Mária a tajomstvo zmŕtvychvstania (15.)

Milý Pane Ježišu, po krutom umučení a slávnom zmŕtvychvstaní si sa v čase smútku ukázal svojej najsvätejšej panenskej Matke v nesmiernej nádhere a naplnil si ju neopísateľným šťastím. Zľutuj sa nado mnou biednym, slabým a často skúšaným vo vyhnanstve tohto sveta.

Padám ti k nohám, Pane. Neúnavne klopem na dvere tvojej božskej Matky v nádeji, že aj mňa raz v čase súženia navštíviš, utešíš, posilníš a vytiahneš ma z osídiel pekelného smútku a prázdnych pôžitkov.

O prikázaniach – O dobrých skutkoch a o cnostiach

220. Kedy konáme s dobrým úmyslom? S dobrým úmyslom konáme vtedy, keď chceme svojimi skutkami osláviť Boha alebo dosiahnuť večnú spásu.

Dobrý úmysel si môžeme vzbudiť týmito slovami: “Bože, všetko chcem robiť na tvoju česť a slávu.”

221. Kto je dobrým alebo cnostným človekom? Cnostným človekom je ten, kto je vždy pohotový konať dobro.

222. Ktoré sú najhlavnejšie cnosti? Najhlavnejšie cnosti sú tri božské cnosti: viera, nádej a láska.

Tri božské cnosti sme dosiahli od Boha ako semená pri krste. Často si ich máme v sebe vzbudzovať, pestovať aj chrániť. Máme Boha uisťovať, že v neho veríme, že v neho dúfame, a že ho nadovšetko milujeme.

Sväté písmo na dnes: Zach 13, Zach 14, Mal 1, Mal 2

Modlitba posvätného ruženca: radostný

a) ktorý nech rozmnožuje našu vieru – b) ktorý nech posilňuje našu nádej – c) ktorý nech roznecuje našu lásku

  1. Ktorého si, Panna, z Ducha Svätého počala
  2. Ktorého si, Panna, pri navštívení Alžbety v živote nosila
  3. Ktorého si, Panna, v Betleheme porodila
  4. Ktorého si, Panna so svätým Jozefom v chráme obetovala
  5. Ktorého si, Pana so svätým Jozefom v chráme našla

Pridaj komentár