Katolícke čítanie (281.) – 8.10.2023 – nedeľa

791) Ukry ma, Ježišu, v hlbinách svojho milosrdenstva a vtedy nech ma blížny posudzuje, ako chce.

792) Nikdy nehovoriť o svojich zážitkoch. V utrpení hľadať úľavu v modlitbe, v najmenších pochybnostiach hľadať radu len u spovedníka. Mať vždy otvorené srdce pre utrpenie druhých a svoje utrpenia ponárať do Božieho Srdca, aby navonok, nakoľko to bude možné, neboli viditeľné. Snažiť sa vždy o vyrovnanosť, hoci by okolnosti boli neviem ako búrlivé. Nedať sa znepokojiť a nedať si narušiť vnútorné ticho. Žiadna vec sa nevyrovná pokoju duše. Keď mi budú niečo bezdôvodne vyčítať – neospravedlňovať sa. Ak sa predstavená bude chcieť dozvedieť, či mám, alebo nemám pravdu, tak sa to dozvie a nemusí to byť práve odo mňa. Ja mám všetko prijímať s pokorou. Tento advent budem prežívať podľa pokynov Panny Márie – v tichosti a pokore.

793) Prežívam chvíle s najsvätejšou Matkou. Túžobne očakávam príchod Pána. Moje túžby sú veľké. Túžim, aby všetok ľud poznal Pána, túžim pripraviť všetky národy na prijatie vteleného Slvoa. Ó, Ježišu, daj nech prameň tvojho milosrdenstva vytryskne s väčšou hojnosťou, lebo ľudstvo je veľmi choré, a tak viac ako inokedy potrebuje tvoje zľutovanie. Ty si nekonečným morom milosrdenstva voči nám hriešnym. Čím väčšia je naša úbohosť, tým máme väčšie právo na tvoje milosrdenstvo. Ty si prameň, ktorý obšťastňuje všetky stvorenia skrze svoje nekonečné milosrdenstvo.

794) Dnes cestujem na liečenie do Pradnika, hneď za Krakovom. Mám tam zostať tri mesiace, idem tam vďaka starostlivosti mojich predstavených, zvlášť vďaka našej drahej matke generálnej, ktorá sa veľmi stará o choré sestry.

795) Prijala som túto milosť liečenia, ale úplne som sa odovzdala do Božej vôle. Nech Boh urobí so mnou, čo sa mu páči. Netúžim po ničom, len po vyplnení jeho svätej vôle. Spájam sa s Pannou Máriou a opúšťam Nazaret. Idem do Betlehema. Tam budem tráviť sviatky narodenia Pána – uprostred cudzích ľudí, ale s Ježišom, Máriou a Jozefom, lebo taká je Božia vôľa. Snažím [sa], aby som vo všetkom splnila Božiu vôľu. Po smrti netúžim väčšmi ako po uzdravení. Celkom som sa odovzdala jeho nekonečnému milosrdenstvu a ako malé dieťa žijem v najväčšom pokoji. Snažím sa len o to, aby moja láska k nemu bola čoraz hlbšia a čistejšia, aby som bola príjemná jeho božskému pohľadu.

796) Pán mi povedal, aby som sa korunku modlila počas deviatich dní pred sviatkom milosrdenstva. Začínať sa má na Veľký piatok. – V tejto novéne udelím dušiam všetky milosti.

797) Keď som sa začala trochu obávať, že budem tak dlho mimo kongregácie, Ježiš mi povedal: – Nebudeš sama, lebo ja som s tebou vždy a všade. Pri mojom srdci sa ničoho neboj. Ja sám som zariadil tvoju cestu. Vedz, moje oko veľmi pozorne sleduje každý pohyb tvojho srdca. Beriem ťa do tohto ústrania, aby som sám utváral tvoje srdce podľa svojich budúcich zámerov. Čoho sa bojíš? Ak si so mnou, kto sa odváži dotknúť sa ťa? Nesmierne sa však teším, že mi hovoríš o svojich obavách, dcéra moja. Hovor mi o všetkom tak jednoducho a ľudsky, robíš mi tým veľkú radosť. Ja ti rozumiem, lebo som Boh – človek. Tá jednoduchá reč tvojho srdca je mi milšia ako chválospevy zložené na moju oslavu. Vedz, dcéra moja, čím je tvoja reč jednoduchšia, tým viac ma priťahuješ k sebe. A teraz buď spokojná pri mojom srdci, polož pero a chystaj sa na cestu.

9. 12. 1936

798) Dnes ráno som odcestovala do Pradnika. Odviezla ma sestra Chryzostoma. Mám samostatnú izbu, som sama, celkom ako karmelitánka. Keď sestra Chyzostoma odišla a zostala som sama, ponorila som sa do modlitby. Pannu Máriu som prosila o zvláštnu ochranu. Jedine ona je vždy so mnou. Ona sa ako dobrá matka pozerá na všetko moje úsilie, aj na to, čo prežívam.

799) Náhle som uvidela Pána Ježiša, ktorý mi povedal: – Buď pokojná, dieťa moje, vidíš, že nie si sama. Moje srdce bdie nad tebou. Ježiš posilnil moju dušu vo vzťahu k istej osobe.

800) Morálna zásada

Ak nevieme, čo je lepšie, treba sa zamyslieť, rozmýšľať a prosiť o radu, lebo nesmieme konať v neistote svedomia. V neistote si povedať: čokoľvek urobím, bude dobré, lebo mám úmysel robiť dobre. Pán Boh prijíma, čo my považujeme za dobré – vtedy to aj Pán prijíma a uzná za dobré. Netrápiť sa, ak sa po čase ukáže, že tá vec nebola dobrá. Pán Boh hľadí na úmysel, s akým začíname, a podľa toho bude odmeňovať. Je to zásada, ktorú by sme mali dodržiavať.

Sväté písmo na dnes: Zach 10, Zach 11, Zach 12

Modlitba posvätného ruženca: slávnostný

a) ktorý nech usporadúva myšlienky naše – b) ktorý nech riadi naše slová – c) ktorý nech spravuje naše skutky

  1. Ktorý slávne z mŕtvych vstal
  2. Ktorý slávne vystúpil do neba
  3. Ktorý nám zoslal Ducha Svätého
  4. Ktorý ťa, Panna, vzal do neba
  5. Ktorý ťa, Panna, v nebi korunoval

Pridaj komentár