Katolícke čítanie (288.) – 15.10.2023 – nedeľa

811) Keď som vošla do svojej samotky, počula som tieto slová: – Každú dušu, ktorá sa bude modliť túto korunku, budem v hodine smrti brániť ako svoju chválu. Ak sa ju pri zomierajúcom pomodlia druhí, dosiahnu tie isté odpustky. Keď sa pri zomierajúcom odrieka táto korunka, zmierňuje sa Boží hnev a nepochopiteľné milosrdenstvo zaplavuje dušu. Rozpáli sa vnútro môjho milosrdenstva pre bolestné umučenie môjho Syna. Ó, keby všetci poznali, aké veľké je Pánovo milosrdenstvo. Ako veľmi všetci potrebujeme milosrdenstvo, zvlášť v tejto rozhodujúcej hodine.

812) + Dnes som podstúpila s duchmi temnoty boj o jednu dušu. Ako strašne satan nenávidí Božie milosrdenstvo. Vidím, ako sa stavia proti celému tomuto dielu.

813) + Ó, milosrdný Ježišu, rozpätý na kríži, spomeň si na našu hodinu smrti! Ó, najmilosrdnejšie Srdce Ježišovo, kopijou prebodnuté, skry ma v poslednej hodine smrti! Ó, krv a voda, ktorá si vytryskla z Ježišovho Srdca ako prameň nepochopiteľného milosrdenstva pre mňa v hodine mojej smrti! Zomierajúci Ježišu, rukojemník milosrdenstva, 282 zmierni Boží hnev v hodine mojej smrti.

+ 12. 12. [1936]

814) Dnes som bola len na svätom prijímaní a na časti svätej omše. Celá moja sila je v tebe, živý chlieb. Ťažko by mi bolo prežiť deň, keby som nebola na svätom prijímaní. On je mojou záštitou. Bez teba, Ježišu, nedokážem žiť.

815) Ježiš, moja Láska, dal mi dnes pochopiť, ako veľmi ma miluje, hoci je medzi nami taká veľká priepasť: Stvoriteľ a stvorenie. A predsa do istej miery je tu akoby rovnosť, láska vyrovnáva túto priepasť. On sám sa znižuje ku mne a robí ma schopnou stýkať sa s ním. Ponorila som sa doňho, celkom som sa v ňom stratila. A predsa, jeho láskavý pohľad dodáva mojej duši moc a silu. Uvedomuje si, že miluje a je zvlášť milovaná, vie, že Mocný ju bráni. Takáto modlitba, hoci krátka, predsa dáva duši veľa. Celé hodiny zvyčajnej modlitby nedajú duši toľko svetla ako krátka chvíľa hlbšej modlitby.

816) + Popoludní som bola prvý raz na verande.283 Dnes ma navštívila sestra Felícia.284 Priniesla mi potrebné drobnosti, niekoľko pekných jabĺk a pozdrav od milovanej matky predstavenej a drahých sestier.

13. 12. [1936]

817) Spoveď u Ježiša

Keď som rozmýšľala, že už tretí týždeň som nebola na spovedi, rozplakala som sa. Videla som hriešnosť svojej duše a isté ťažkosti. Na spovedi som nebola, lebo tak sa vyvinuli okolnosti. Keď bola spoveď, ja som v ten deň ležala. Na druhý týždeň bola spoveď popoludní, a ja som predpoludním odišla do nemocnice. Dnes popoludní vošiel do mojej izby otec Andrasz a sadol si, aby som sa mohla vyspovedať. Predtým neprehodil so mnou ani jedno slovo. Nesmierne som sa potešila, lebo veľmi som túžila vyspovedať sa. Odhalila som mu, ako obyčajne, celú svoju dušu. Otec mi odpovedal na každú maličkosť. Cítila som sa zvláštne šťastná, že som mohla všetko vypovedať. Za pokánie mi dal Litánie k Najsvätejšiemu menu Ježiš. Keď som chcela povedať o ťažkostiach, ktoré mám pri odriekaní týchto litánií, vstal a udeľuje mi rozhrešenie. Odrazu začalo z jeho postavy vyžarovať veľké svetlo a vidím, že to nie je otec Andrasz, ale Ježiš. Jeho odev bol biely ako sneh a hneď zmizol. V prvom okamihu ma to trocha znepokojilo, ale po chvíli moju dušu naplnil akýsi pokoj. Všimla som si, že Ježiš spovedá tak isto ako spovedníci. Moje srdce však prenikalo niečo zvláštne počas tejto spovede, no v prvých okamihoch som nemohla pochopiť, čo to znamená.

16. 12. [1936]

818) Dnešný deň som obetovala za Rusko, všetky svoje utrpenia a modlitby som obetovala za tento biedny kraj. Po svätom prijímaní mi Ježiš povedal: – Dlhšie tú krajinu nemôžem zniesť, nezväzuj mi ruky, dcéra moja. Pochopila som, že keby nebolo modlitby Bohu milých duší, celý tento národ by už neexistoval. Ó, ako ma bolí, že tento národ vyhnal zo svojej krajiny Boha!

819) + Ó, nevyčerpateľný prameň Božieho milosrdenstva – rozlej sa na nás. Tvoja dobrota je bezhraničná. Upevni, ó, Pane, silu svojho milosrdenstva nad priepasťou mojej úbohosti, lebo tvoje zľutovanie je nesmierne. Predivné a nedosiahnuteľné je tvoje milosrdenstvo, prekvapuje rozum ľudský aj anjelský.

820) Anjel strážca mi odporúča, aby som sa modlila za istú dušu. Ráno som [sa] dozvedela, že to bol človek, ktorý v tej chvíli začal zomierať. Pán Ježiš mi zvláštnym spôsobom dáva poznať, že niekto potrebuje moju modlitbu. Zvlášť to poznávam, keď potrebuje moju modlitbu zomierajúca duša. Teraz sa to stáva častejšie ako kedysi.

Sväté písmo na dnes: 2 Mach 3, 2 Mach 4, 2 Mach 5

Modlitba posvätného ruženca: slávnostný

a) ktorý nech usporadúva myšlienky naše – b) ktorý nech riadi naše slová – c) ktorý nech spravuje naše skutky

  1. Ktorý slávne z mŕtvych vstal
  2. Ktorý slávne vystúpil do neba
  3. Ktorý nám zoslal Ducha Svätého
  4. Ktorý ťa, Panna, vzal do neba
  5. Ktorý ťa, Panna, v nebi korunoval

Vysvetlivky:

282- Sestra Faustína v origináli použila namiesto slova “rukojemník” iné slovo, ktoré má v poľskom jazyku dva významy.

283- Vtedy sestra Faustína po prvý raz odpočívala na ležadle na nemocničnej verande v sanatóriu. Bol to v tých časoch jeden z mála známych spôsobov, napomáhajúci liečenie pacientov chorých na tuberkulózu.

284- Sestra Felícia – Janina Žakowiecka, narodená 1900, do kongregácie vstúpila v roku 1926, plnila si povinnosti ekonómky domu vo Vilniuse a v Krakove, neskôr sa stala predstavenou domu kongregácie v Rabke a potom v Derdoch. So sestrou Faustínou sa stretla vo Vilniuse a v Krakove (1936 – 1938). V informačnom procese sestry Faustíny bola svedkom. Zomrela v dome kongregácie vo Wroclave 7. 11. 1975.


Pridaj komentár